Tuesday, October 06, 2009

中秋节快了 Happy Mid Autumn Festival!

10月3日是中秋节,没有来得及祝贺大家,抱歉。这个中秋,我过得特别开心!有孩子和孙子陪我一起吃月饼!我也带孙子们去提灯笼、玩烟火。可惜那天下雨,只看到一点点月亮。不过,还是很开心。因为平时大家都忙,难得可以在一起吃东西,聊天。我相信大家也和我一样,过了一个非常开心的中秋节吧?

Oct 3 was Mid Autumn Festival. I was too busy spending time with my family and forgot to wish everyone here "Happy Mooncake Festival"! So Sorry..

I was extremely happy this moonake festival because I ate mooncakes with my children and grandchildren!I also brought them for a lantern walk and played with sparkles. Too bad it was raining that night, only can see the moon a little bit bit. But, I was still very happy! My children are so busy, seldom got chance to see them or talk to them. Very treasure this time together. I hope everyone here also enjoyed yourself like me.

在中秋佳节刚过之际,献上几个小笑话给辛勤工作、读书的朋友,愿你们工作顺利、读书进步、中秋快乐!

甲:你年薪多少?
乙:800万.
甲:那一个月有80万哦!
乙:是的,这是基本工资.
甲:不错嘛,做什么的?
乙:做梦的......

1、"代沟"就是我问老爸觉得"菊花台"怎么样,他说没喝过
2、"自恋"就是下辈子我一定要投胎做女人,然后嫁个象我这样的男人
3、"无语"就是法官问:你为什么印假钞? 罪犯说:真钞我不会印。
4、"绝望"就是饭馆吃饭点了两菜,吃第一个:"世上还有比这更难吃的吗?!"吃第二个"靠!还真有!
5、"崩溃"就是,一位老太太走进KFC,对服务员说:我要一个肯德基,一个麦当劳,还要一个比萨。
6、"白领"- 今天发了薪水,还了贷款,交了房租、水电煤气费,买了油、米和泡面,摸摸口袋剩下的钱,感叹一声:这月工资又白领了。
7、"蓝领" - 工头说快到发工资的时间了,一算自己的住宿费,伙食费,误工费,医药费,还欠老板100多,也就懒得去领了,叫蓝领.

10 comments:

◆◇濏汶老汏◇◆ said...

谢谢老查某~~好好笑~

SuGirL said...

之前来过好几回了
今天第一次留言哦~!

崩溃的那个笑话很好笑
半糖以前闹过这个笑话
想起来,那个服务员应该很崩溃的说
哈哈哈哈!!

Celine恬 said...

哈哈哈~nice to meet u ><
中秋節~我沒吃到月餅拉T.T

http://dailyneeded.blogspot.com said...

中秋節快乐

angeldevil1312 said...

hello laozhabor.. Im from malaysia.. i very very sukak the way u act... very nice and funny for an old grandmama like u... impressed! keep up the good work ya! take care n stay healthy... Grab more apples n oranges! hugs!

轻烟 said...

我看的是:
“幸福”就是猫吃鱼,狗吃肉,欧特曼打小怪兽。
“代沟”就是我问老爸觉得“菊花台”怎样,老爸回答说没喝过。
“自恋”就是下辈子我一定要投胎做女人,然后嫁个我这样的男人。
“无语”就是法官问:你为什么印假钞?
罪犯无辜的说:因为我不会印真钞~
“绝望”就是中午食堂点了两样菜,吃了第一个我震撼了:世界上还有什么比这更难吃?
吃了第二个我哭了:“还真有啊!”

Anonymous said...

keep going!!

sherlyn said...

哈哈 我也是第一次留言。。。
好好笑哦!
本来的我。。。因为家里一些事。。不是很开心。。
但看了这篇之后。。。开心多了!!
呵呵!
如果我爸妈也会像你一样写部落格就好了!
那年轻人与长辈们就会少了很多代沟了~
老查某,要常update噢~我们都会常来看你的:P

eye contact lenses said...

老查某, I am from Malaysia also, your movies is very good, thank for the sharing

air shoes said...

I like your blog. Thank you. They are really great .
Some new style Puma Cat shoes is in fashion this year.
The Nike Air Shoes is a best Air Shoes .
Nike Air Rift is good and Cheap Nike Shoes.
If you are a fans of Puma basket,we would offer the good and Cheap Puma Shoes for you .the cheap ugg bootsis best christmas gift now.
The information age is really convenient .