Tuesday, December 29, 2009

龟咯港脚之行

唱首歌给你听
~贺新年,祝新年~ 呵呵,好像太早了点。
~ Jingle Bell Jingle Bell ~ 恩!! 已经过了几天了。
那现在要唱什么呢?啊~~~
对了,卖汤圆,卖汤圆,龟咯帅哥的汤圆是圆又圆,
汤圆 汤圆 卖汤圆~ 哈哈... 那不是过了更多天吗?!
虽然迟是迟了一点, 不过我还是要祝大家
**冬至+圣诞+新年快乐**

新加坡没有真正的冬天, 但是我还是很享受因为我可以去别的地方尽情地游玩,并且不会 ~' 冷到笑 ' ~~ 这是我两个月前去龟咯港脚旅游时所拍的一些‘独家照片’。 哇..!! 什么都慢过人.... 不好意思人老了就是这样的! ....哎呀!...迟到好过不到嘛. 嘻嘻...



你们看,我开心到.......
Can you see I am so happy....


具有旧风味的海港
Harbour with the old style .


水上的住家,很有特色
Famous fishing village,very unique hor.



哈哈哈~当我们同在一起~“哇”没人陪我疯哦,哈哈!
Haha, come together, smile....why nobody play with me?!


~众乐乐~~ 妈呀! 还在卖弄风骚...
Oh my god, still posing ah....


树林倩影
Beauty and the mangrove trees..hehe


给大家看看红树林的历史的图片
It is the world's largest mangroves and is now a protected area as well as a National Park.


这就是当地很出名的一种植物,名字是...我.忘.了~哈哈~
Sorry, I have forgotten the name, haha...


是虾吗? 是螃蟹吗? 不............是 '泥龙虾'!!
It's a prawn, it's a crab....no, no it's Mudlobster!!



要仔细看才能看得到哦.
Do you know what is it, No...then look closer lah.


奇形怪状的树根,很有趣喔!
Extremely strange looking roots, interesting hor.


我只比他们成熟几岁而已哦~哈哈
I'm a few years older then them only leh...haha


我想拥有这样的一间房子,能与大自然如此地接近.
I would like to have such a house that can be so close to nature.


有感觉吧?
Got feeling or not?


忙里偷闲的渔民们的休息地,我也上去try一下.
I want to try try please....


哈哈..,我起不来了 ~救命啊~
Haha, I can't get up.....Help!!!


我也有安静的一面哦.
I also have a quiet side .



我摆的pose,是天下无敌的....嘿嘿!
Invincible pose!!


这是我们落脚的住处.
Can I stay here??


大家久久出来疯一下,感觉真好!
Time for gathering, how nice..


我让你们猜一猜~ 这是什么食物!
I'll let you guess ~ what kind of food is this!

希望在这些节日里,大家也能和家人,朋友同聚一堂,开开心心地过节吧!
May the love,peace and joy of all the festive season rise in our hearts come with a conviction to be better world citizens, embracing all of humanity as one family worthy of our consideration, love and respect. ~My love to you all~ by Laozhabor

刚刚从巴淡岛度假回来,有很多照片和录像, 让我先整理一下才放上来---OK! 等我喔!! ~~好慢哟~~
Has just returned from a Christmas holiday in Batam Harris Resort and I have taken so many photos and video, let me sort out first and I’ll show you on my next post. OK!!
~~I'm so slow leh ~~ haha

7 comments:

牛奶 said...

tat is patato...
rite mahx???

杨影 said...

老查某,
酱老了,还酱风骚啊!!
加以噢!!
哈哈!!

By Nobel。 said...

kukup==好玩啊?==
我爸爸很喜歡去的==

Celine恬 said...

==剛才用錯用戶留言==
這個才是真正的我~哈哈

BagSG said...

老查某,I saw you at Bens City!!! hahaa :)

Sek Chin said...

不错不错
跟得进时代~~
哈哈
挺你啦!!

Pooi Yee~~ said...

haha...我也挺你啦~